Maserati Project24: radicaal uniek op het circuit

Modena, 22 juli 2022 – Maserati presenteert Project24. Een project (aangeduid met een codenaam) van een beperkte serie supersportwagens - slechts 62 stuks - om de onbeperkte prestaties van het merk op het circuit naar een nieuw niveau van adrenaline te tillen.

De echt extreme track-only auto erft de specificaties van de Maserati MC20 en verbetert deze met technische specificaties die nog verder zijn gevorderd: de ultramoderne V6 Nettuno-motor voegt nieuwe turboladers toe om het vermogen te verhogen tot 740 pk, innovatieve ophanging , koolstofkeramisch remsysteem en banden die zijn afgesteld voor racen, evenals door de FIA ​​goedgekeurde veiligheidsvoorzieningen.

Gebaseerd op de obsessie van het merk voor lichtheid, zal het streefgewicht van het nieuwe Maserati-voertuig lager zijn dan 1.250 kg. De perfecte combinatie van vermogen en lichtheid resulteert in een verbluffend voertuig met een vermogen-gewichtsverhouding van ongeveer 1,69 kg/pk.

Ontworpen door Centro Stile Maserati, heeft de Project24 een compleet nieuwe look. Dit keer verlegt het ontwerp van Maserati de grenzen tot het uiterste, vrij van de beperkingen die normaal gesproken in een raceauto worden gezien*. Het resultaat is iets dat nog nooit eerder is gezien, waarbij schoonheid wordt gecombineerd met echte sportieve capaciteiten om een ​​instant klassiek verzamelobject te worden.

Maserati Project24 is het embleem van exclusiviteit en biedt exclusief voor de eigenaren van Project24 een unieke reeks diensten, waaronder circuitspecifieke ervaringen en ultramoderne ondersteuning.

* Niet-weggehomologeerde auto. Speciaal voorbereid voor gebruik op het circuit.

Maserati Project24 – Specs and Technical Features

Vehicle

Two-seater non-road-homologated car
Maserati Centro Stile design
Width/Height (mm) 2020* x 1220*
Dry weight: less than 1250 Kg
Complies with FIA race safety requirements

FIA-homologated FT3 120 L fuel tank
FIA-spec fire extinguisher
FIA-homologated safety roll cage
Engine

Maserati Nettuno engine
V6 90° twin turbo
3000 cc
740 hp
Maserati Twin Combustion (MTC) Twin Spark with TJI double combustion control
Dry sump
Drive train/transmission

2WD 6-speed sequential racing gearbox with paddle shifters
Racing clutch and limited-slip self-locking mechanical differential
Bodywork

All-new carbon-fibre bodywork with specific components in natural fibres
High-performance aerodynamics
Multi-adjustable front & rear wing
High downforce
Front LED lights
FIA-approved rain light
Lexan front and side windows
Chassis

Ultra-light carbon fibre central monocoque
3/4 on-board air jacks
Brakes

Racing callipers
Brembo CCMR ventilated racing brakes
Bespoke brake cooling
Rims

Bespoke forged 18” aluminium rims
Centre lock system fittings
Slick tyres
Suspension

Double-wishbone with semi-virtual steering axis
Adjustable racing dampers
Adjustable front and rear anti-roll bars
Interiors

Racing seats (passenger seat optional)
Adjustable racing pedal box
Adjustable steering column
6-point racing safety belt
Multi-functional carbon-fibre steering wheel
Steering wheel with built-in display
Rear-view camera display (optional)
Telemetry recording (optional)
In-car camera for video recording (optional)
Dash and data acquisition system
Driving performance optimisation display (optional)
Air conditioning
Tyre pressure monitoring system (optional)
Adjustable racing ABS and traction control
* Subject to change during vehicle development.

VOOR MEER INFORMATIE:

MASERATI
Maria Conti – Chief Communication Officer Maserati – maria.conti@maserati.com
Davide Kluzer – Product Communication Responsible – davide.kluzer@maserati.com