Maserati viert 110-jarig jubileum

Modena, 2 december 2024 – Er is een exclusief tweedaags evenement gehouden om het merk Maserati en zijn 110-jarige geschiedenis te vieren, ondergedompeld in het natuurlijke podium van Modena en de iconische locaties van de daar gevestigde autofabrikant. De Trident Experience – afgelopen weekend georganiseerd en ontworpen voor een beperkt aantal gasten – wist momenten van passie, luxe en innovatie te combineren, voor onderdompeling in de ware essentie van de Maserati-wereld. De gasten waren onder meer de Maserati Italia Club, de familie Panini, de kleinkinderen van Ettore Maserati en Matilda De Angelis.


Om de gasten en deelnemers te verwelkomen in het historische hoofdkantoor aan de Viale Ciro Menotti in Modena, met zijn kenmerkende toren speciaal voor het evenement blauw verlicht, de langverwachte en spectaculaire onthulling van de Maserati GranTurismo 110 ANNIVERSARIO. Deze gelimiteerde serie, verkrijgbaar in twee configuraties van elk 55 stuks, werd gecreëerd om het jubileum van het merk te vieren en is klaar om een ​​nieuw glorieus hoofdstuk te schrijven in Maserati's meer dan een eeuw geschiedenis. De actrice Matilda De Angelis vergezelde gasten bij een ontdekkingstocht door het rijke erfgoed van het merk en zijn moderne identiteit.

De reis van de Trident Experience ging verder op Piazza Roma tussen institutionele momenten, culturele bezoeken en ontspannende intermezzo's, eindigend in een avond in Massimo Bottura's Casa Maria Luigia met een galadiner. De chef-kok met Michelin-sterren deelde met de gasten een meeslepende ervaring in zijn persoonlijke artistieke collecties en in de authentieke smaken van zijn culinaire creaties.

Op de tweede dag van het evenement, op zondag 1 december, waren er 110 Maserati's te zien, waaronder huidige en historische modellen. Opvallend onder de klassieke auto's waren de A6GCS Berlinetta, de 3500 uit 1960, de 3500GT Spyder uit 1961, de Maserati Mistral uit 1966, de Ghibli Spyder en Ghibli SS uit 1970, evenals een Maserati Indy 4200 America uit 1971 en een Maserati Indy America 4700.

De feestelijke parade vertrok vanaf de historische fabriek aan de Viale Ciro Menotti naar het Modena Circuit, waarbij de centrale Via Emilia werd overgestoken. Eenmaal op de bestemming was het mogelijk om de prestaties van de MC20 en GranTurismo van de meesters bij Maserati te testen en er was een adrenaline-aangedreven gymkhana met de GranTurismo en Grecale Folgore, evenals snelle ronden met de GT2 Stradale en de Maserati Corse GT2, een auto die de terugkeer van het merk naar de wereld van de gesloten-wiel autoraces markeerde. Tot slot kregen de deelnemers de kans om de prestaties op de weg te aanschouwen en de auto's van het assortiment in de heuvels van Modena te besturen. Naast de evoluties op het circuit en op de weg, was er ook ruimte gereserveerd voor de Maserati MCXtrema en Maserati Tipo Folgore, de auto die deelneemt aan het FIA Formula E World Championship. Tot slot waren er ruimtes gereserveerd voor onze partner Sparco, voor de twee GT 110 ANNIVERSARIO-modellen in een speciale kleurstelling en voor het Sonus Faber-geluidssysteem.

Om de exclusieve ervaring nog verder te verrijken, werd er een traditionele lokale kookworkshop gehouden, gericht op het nog verder benadrukken van de nauwe band tussen het merk en de stad Modena. Onder leiding van deskundige kookmeesters kregen gasten de kans om de geheimen te leren om het perfecte deeg te maken voor klassieke tortellini.

Santo Ficili, CEO van Maserati: "Ik ben er trots op dat ik de kans heb gehad om de eerste 110 jaar van Maserati's geschiedenis te vieren en dat in Modena te hebben gedaan. Dit gebied is het kloppende hart van een buitengewoon merk, het langstlevende in heel Italië's Motor Valley, met het vermogen om de wereld een unieke visie op prestaties, design, vakmanschap en innovatie te bieden, synoniem voor Italiaanse luxe. De Trident Experience heeft de stad opnieuw dichter bij Maserati gebracht, de band versterkt en haar uitmuntendheid laten zien door de mooiste en meest iconische auto's van ons merk te laten zien".

VOOR MEER INFORMATIE:


MASERATI
Maria Conti – Chief Communication Officer Maserati – maria.conti@maserati.com
Mario Panzarino – Global Lifestyle Communication Manager – mario.panzarino@maserati.com