- Eerste hybridemodel van Maserati
- Ontwikkeld door het Maserati Innovation Lab in Modena
- Productie vanaf september in de Avvocato Giovanni Agnelli-fabriek (AGAP) in Grugliasco (Turijn)
De vonk van de elektrificatie ontbrandt de toekomst van Maserati: met de nieuwe Ghibli Hybrid betreedt het merk met de drietand de wereld van geëlektrificeerde mobiliteit.
De Ghibli Hybrid is één van de meest ambitieuze projecten voor Maserati,
dat na de aankondiging van de geavanceerde krachtbron voor de MC20 supersportwagen nu een belangrijke stap zet op weg naar een nieuw tijdperk voor het merk.
De keuze om hybridetechnologie op de Ghibli sportsedan te introduceren, is geen toeval: dit model, waarvan er al meer dan 100.000 werden geproduceerd sinds de introductie van de Ghibli in 2013, belichaamt op perfecte wijze het DNA van de fabrikant uit Modena.
Maserati stond voor de uitdaging om het tijdperk van de elektrificatie te betreden zonder de kernfilosofie en -waarden van het merk te veranderen.
Het resultaat? De creatie van de ultieme hybride. Bovendien behoudt de Ghibli Hybrid het onmiskenbare geluid dat elke Maserati altijd heeft gekenmerkt.
Met de komst van de Ghibli Hybrid breidt Maserati het modelprogramma verder uit, dat nu nog competitiever en beter is afgestemd op de eisen van de markt.
Design
De Ghibli Hybrid is direct herkenbaar, mede dankzij de vernieuwde vormgeving van zowel het exterieur als het interieur. De gemeenschappelijke noemer van de restyling is de blauwe kleur, die is ontwikkeld door Centro Stile Maserati om alle auto's met hybridetechniek
en de nieuwe wereld die ze vertegenwoordigen te identificeren. Aan de buitenzijde is de blauwe kleur te vinden op de drie iconische luchtinlaten aan de zijkanten, op de remklauwen en op de bliksemschicht in het ovaal op de achterste dakstijl waarin de drietand is opgenomen.
Dezelfde blauwe kleur komt ook terug in het interieur de auto, met name op de geborduurde naden van de stoelen.
De Ghibli Hybrid beschikt ook over nieuwe stijlkenmerken, waaronder de nieuwe grille met dwarsverbindingen in de vorm van een stemvork die ook gelijkenissen vertoont met het Maserati-logo. Er zijn ook belangrijke veranderingen doorgevoerd aan de achterzijde van de auto, waar de lichtclusters volledig zijn gerestyled met een boemerangachtig profiel dat is geïnspireerd op de 3200 GT en het Alfieri studiemodel.